Τακτικές περιορισμού του καθημερινού άγχους

Τακτικές περιορισμού του καθημερινού άγχους

Στρες και άγχος αποτελούν δυο λέξεις κοινές πλέον στο λεξιλόγιο πολλών ανθρώπων. Τις συναντούμε ακόμα και μέσα στο ίδιο μας το σπίτι, πολύ περισσότερο μετά την έξαρση του Covid-19 και των παρεπόμενων συνθηκών – κανόνων που επικράτησαν επηρεάζοντας την καθημερινότητα  σε τεράστιο βαθμό.

Ας δούμε μερικές απλές σκέψεις- προτάσεις για τη διαχείριση του άγχους σε πρώτο επίπεδο:

Ας ξεκινήσουμε από τα απλά!

  • προσέχουμε τη διατροφή μας και ασκούμαστε στη φύση! συμβουλευόμαστε ειδικούς σχετικά με τα διατροφικά ζητήματα και αναπτύσσουμε συνήθειες όπως θα ήταν ένας περίπατος, στο βαθμό που «μας επιτρέπεται» (λόγω covid) ακόμα καλύτερα με παρέα. Αποφεύγουμε συνήθειες που σύμφωνα με έρευνες επαυξάνουν τη νευρικότητα (πχ. κάπνισμα / κατανάλωση οινοπνευματωδών)
  • ασχολούμαστε με δραστηριότητες που μας εμπνέουν / μας γεμίζουν. Μαγειρική, ζαχαροπλαστική, ζωγραφική, χειροτεχνίες, αλλά και ενασχόληση με τέχνες που μας αρέσουν πολλάκις αποτελούν έναν εύστοχο τρόπο να εστιάσουμε στη δημιουργική πλευρά μας. Παράλληλα, αναζητάμε καινούργια ενδιαφέροντα και στρεφόμαστε γενικότερα στη δημιουργική πλευρά της ζωής, κάτι που στην εποχή τόσο του διαδικτύου όσο και του ιού είναι εφικτό γιατί πληθαίνουν οι ευκαιρίες για webinars σε ποικίλα αντικείμενα. Αξίζει να το ψάξει κανείς, να ενημερωθεί και να βρει τον τρόπο να «χτυπήσει» το πρόβλημα με μια θετική απάντηση
  • έχει βρεθεί ότι  όταν επιλέγουμε πράξεις μέσα από τις οποίες εκφράζουμε ενσυναίσθηση και αλτρουισμό εισπράττουμε συναισθηματικά κι εμείς με τη σειρά μας ηρεμία και ευημερία, άρα θρέφουμε τη θετική πλευρά μας. Εξ΄αυτού του λόγου αξίζει να είμαστε και κοντά με συνανθρώπους που συμφωνούν σε μια τέτοια προοπτική δράσης
  • συμβουλευόμαστε πάντα ειδικούς ιατρούς ή / και ειδικούς ψυχικής υγείας (πχ. ψυχολόγους) είτε για θέματα που αφορούν σε τυχόν φαρμακευτική αγωγή είτε για ψυχοθεραπευτικές μεθόδους που θα μας βοηθούσαν να νιώσουμε καλύτερα στη δύσκολη φάση που διάγουμε
  • λέμε ναι στην πίστη ή στην επαφή με τη θρησκεία,  ακόμα και στην επαφή με κάποια φιλοσοφία, εφόσον αισθανόμαστε ότι υποστηρίζουν με κάποιον τρόπο την εσωτερική γαλήνη και ισορροπία μας προσφέροντάς μας στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας. Λέμε ναι φυσικά όσον αφορά και στην επαφή με φίλους / ομάδες (πάντα στο βαθμό που μας επιτρέπεται λόγω συνθηκών covid), γιατί αρκετές φορές φαίνεται πως η ύπαρξη ενός «δικτύου» υποστήριξης (μέσα από φιλίες, συλλόγους κλπ) ενισχύει την  αισιοδοξία και τη χαρά
  • οι συνθήκες του Covid-19 επαύξησαν σε μεγάλο βαθμό τα αρνητικά συναισθήματα. Μάλλον είναι πολύ σημαντικό να σκεφτόμαστε όσο γίνεται πιο «λογικά» ή «αντικειμενικά»: είναι έξυπνο να λαμβάνουμε όχι μόνο αρνητική πληροφόρηση, αλλά και θετική, άρα οφείλουμε να ερευνούμε και να εστιάζουμε και στις θετικές ειδήσεις, αλλά και στους προσωπικούς στόχους ζωής που μας κρατούν σε εγρήγορση, ακόμα κι αν για ένα χρονικό διάστημα θα πρέπει να τους υπηρετούμε με διαφορετικούς τρόπους από αυτούς που είχαμε συνηθίσει
  • μαθαίνουμε και προσέχουμε όσον αφορά στις εξελίξεις σχετικά με την πανδημία. Άλλο τόσο, όμως, φροντίζουμε να  συντηρούμε τη νηφαλιότητα και την ψυχραιμία μας
  • διαβάζουμε λογοτεχνία που μας ταξιδεύει  ή βιβλία που στοχεύουν στην αυτο-ανάπτυξη! παρακολουθούμε ταινίες που μας ανοίγουν τη σκέψη και που μας αρέσουν!

 

*Πηγή έμπνευσης και ερευνών 

Jayeshbhai, D.R. (2020). Fear and Anxiety-coping Strategies during COVID-19 Pandemic in Lockdown. Journal of International Oral Health, 12 (3), pp.187-188

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.